zaloguj się   
SmodCMS

Technik handlowiec

Technik Handlowiec to jeden z najbardziej poszukiwanych zawodów na rynku pracy…

Podstawowym zadaniem handlowca jest sprzedaż – towarów i usług. Proces ten jest możliwy dzięki nawiązywaniu kontaktu z potencjalnymi klientami, budowanie odpowiednich relacji oraz podtrzymywanie współpracy. Jednak kluczem do sukcesu są przede wszystkim umiejętności przedstawiciela handlowego. Chodzi głównie o kompetencje miękkie.Liczy się więc:

  • komunikatywność,
  • odporność na stres,
  • umiejętności negocjacyjne,
  • orientacja na cel,
  • autoprezentacja,
  • umiejętność zarządzania czasem.

Przedstawiciel handlowy, jak sprzedawać wie. Jednak sama aktywna sprzedaż to nie wszystko, gdyż handlowiec musi:

  • reagować na oczekiwania klienta,
  • wykazywać się empatią, 
  • umiejętnie słuchać,
  • mieć szeroką wiedzę zarówno na temat produktu czy usługi, jak i firmy, z którą się kontaktuje, 
  • znać dobrze swojego klienta, motywy jakie nim kierują i dać mu satysfakcje.

Technicy handlowcy znają języki obce. W naszej szkole uczniowie mają do wyboru naukę w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim zawodowym, co umożliwi kontakt w późniejszej pracy z klientami oraz firmami na rynku europejskim.

Szkoła zapewnia 4 - tygodniowe praktyki zawodowe, które realizowane są w ramach działania administracyjno - biurowego w handlu (hurtowym i detalicznym). Dzięki temu uczniowie poznają: proces sprzedaży, zaopatrzenie firm handlowych, promocję i reklamę towaru, badania marketingowe, rozliczenia finansowo-księgowe.

Zajęcia z symulacyjnej firmy handlowej realizowane są przy wykorzystaniu programów wspomagających zarządzanie firmy Insert https://www.insert.com.pl/index.html w nowoczesnej pracowni informatycznej przygotowanej dla tego zawodu.

Co w przyszłości …. STANOWISKA PRACY

  • Menedżer produktu
  • Przedstawiciel handlowy
  • Pracownik działu marketingu
  • Pracownik agencji reklamowej
  • Pracownik działu obsługi klienta
  • Merchandiser
  • Sprzedawca usług finansowych.

MIEJSCA PRACY

  • punkty sprzedaży detalicznej,
  • hurtownie i magazyny,
  • agencje reklamowe lub marketingowe,
  • działy handlu i marketingu,
  • własna działalność gospodarcza ponieważ ten kierunek kształcenia przygotowuje też absolwenta do prowadzenia własnej działalności gospodarczej handlowo-usługowo-produkcyjnej.

KIERUNKI STUDIÓW ZWIĄZANE Z HANDLEM:

  • Handel zagraniczny
  • Marketing,
  • Ekonomia,
  • Transport i spedycja,
  • Zarządzanie,
  • Finanse i rachunkowość,
  • Reklama multimedialna
  • Handel i zarządzanie sprzedażą.

„Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę” – motto życiowe rodziny GUCCI,

"Twoi najbardziej niezadowoleni klienci są najlepszym źródłem do nauki." -BILL GATES, Microsoft